ADATKEZELÉSI ÉS ADATVÉDELMI
TÁJÉKOZTATÓ
Cégnév: Farkas 3D Stúdió Kft.
Székhely: 1221, Budapest, Leányka utca 34. 1. em. 9.
Cégjegyzékszám: 01-09-332965
Adószám: 26575443-2-43
Képviseletre jogosult: Takács Péter, Ügyvezető
Hatályos: 2018. november. 13. napjától
Tisztelt Érdeklődő, Kedves Ügyfelünk!
Azáltal, hogy Ön igénybe veszi szolgáltatásainkat, azzal megerősíti, hogy teljes körűen elolvasta, megismerte és megértette jelen Adatkezelési Tájékoztató tartalmát.
Amennyiben Ön személyesen, papír alapon, e-mailben, vagy egyéb módon lép velünk kapcsolatba vagy veszi igénybe szolgáltatásainkat, adatait abban az esetben is jelen Adatvédelmi Tájékoztató rendelkezéseinek megfelelően kezeljük.
A Farkas 3D Stúdió Kft. (székhely: 1221, Budapest, Leányka utca 34. 1/9 cégjegyzékszám: 01-09-332965 adószám: 26575443-2-43., a továbbiakban: Társaság) Adatkezelési és Adatvédelmi tájékoztatóját (a továbbiakban: Tájékoztató) az alábbiak szerint alkotja meg és teszi közzé.
A Társaság a Tájékoztatót valamennyi érintett számára székhelyén, fióktelepén elérhetővé teszi, ezzel biztosítva, hogy az érintett hozzájárulásának kérése, illetve megadása előtt az érintett számára a Tájékoztató teljes körűen megismerhető legyen.
A Tájékoztató a Társaságnál ténylegesen folytatott adatkezelésekkel összefüggő információkat rögzíti.
A Tájékoztató célja, hogy az érintetteket az adatkezelés megkezdése előtt és annak folyamán is egyértelműen és részletesen tájékoztassuk az adataik kezelésével kapcsolatos minden tényről, így különösen:
⚫ az adatkezelés céljáról,
⚫ az adatkezelés jogalapjáról,
⚫ az adatkezelésre és az adatfeldolgozásra jogosult személyéről,
⚫ az adatkezelés időtartamáról,
⚫ arról, ha az érintett személyes adatait az adatkezelő az Infotv. 6. § (5) bekezdése alapján kezeli,
⚫ arról, hogy kik ismerhetik meg az adatokat,
⚫ az érintett adatkezeléssel kapcsolatos jogairól és jogorvoslati lehetőségeiről.
Jelen Tájékoztatóban használt rövidítések meghatározását áttekinthető formában a Tájékoztató 1. számú melléklete tartalmazza.
2.1. A Tájékoztató hatálya kiterjed a Társaság valamennyi szervezeti egységénél folytatott összes olyan folyamatra, amely során a személyes adat kezelése megvalósul.
2.2. A Tájékoztató hatálya a természetes személyekre vonatkozó személyes adatok Társaság általi kezelésére terjed ki. Az egyéni vállalkozó, egyéni cég ügyfeleket, vevőket, szállítókat a Tájékoztató alkalmazásában természetes személynek kell tekinteni.
2.3. A Tájékoztató hatálya nem terjed ki az olyan személyes adatkezelésre, amely jogi személyekre vonatkozik, beleértve a jogi személy nevét és formáját, valamint a jogi személy elérhetőségére vonatkozó adatokat is.
2.4. Jelen Tájékoztató rendelkezéseit 2018. november.13. napjától kezdődően kell alkalmazni.
3.1. Jelen Tájékoztató alkalmazásában a GDPR-ben, valamint az Infotv-ben rögzített fogalommeghatározások az irányadóak, melyek közül a legfontosabbakat az áttekinthetőség érdekében jelen Tájékoztató 2. számú mellékletében foglaltunk össze.
3.2. Amennyiben a mindenkori hatályos adatvédelmi jogszabályok (jelen Tájékoztató megalkotásakor a GDPR, illetve az Infotv.) fogalommagyarázatai eltérnek jelen Tájékoztató fogalommagyarázataitól, úgy abban az esetben a jogszabályokban meghatározott fogalmak az irányadóak.
Az Adatkezelő adatai: |
|
Cégnév: |
Farkas 3D Stúdió Kft |
Székhely: |
1221, Budapest, Leányka u. 34. 1/9 |
Cégjegyzékszám: |
01-09-332965 |
Adószám: |
26575443-2-43 |
Telefonszám: |
+3630/5410677 |
E-mail cím: |
Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. |
Honlap címe: |
www.farkasstudio.hu |
Képviselő: |
Takács Péter, Ügyvezető |
III. FEJEZET
1.1. Az adatfeldolgozó az a természetes vagy jogi személy, közhatalmi szerv, ügynökség vagy bármely egyéb szerv, amely az adatkezelő nevében személyes adatokat kezel (GDPR 4. cikk 8. pont).
1.2. Az adatfeldolgozók a feladatok elvégzése érdekében jogszabályi kötelezettség alapján (pl.: NAV adatszolgáltatás, bevallás) továbbíthatják a kezelt adatokat, valamint a feladatok ellátásához szükséges mértékben jogosultak egymás között az adatokat továbbítani.
1.3. Az adatfeldolgozók az adatkezelővel kötött megállapodásukban, valamint IT szolgáltatók esetében önálló nyilatkozatban vállalták, hogy az adatok feldolgozása során teljes egészében betartják a GDPR és más vonatkozó jogszabályok rendelkezéseit.
1.4. Az adatfeldolgozó igénybevételéhez nem szükséges az érintett előzetes beleegyezése, de az adatfeldolgozó személyéről, igénybevételéről az érintettet tájékoztatnunk kell, melynek az alábbiak szerint teszünk eleget:
2.1. A Társaság az adó- és számviteli kötelezettségei teljesítéséhez külső szolgáltatót vesz igénybe, aki kezeli a Társasággal szerződéses vagy kifizetői kapcsolatba lépő természetes személyek személyes adatait is, a Társaságot terhelő adó- és számviteli kötelezettségek teljesítése céljából.
2.2. A könyvviteli szolgáltatást végző adatfeldolgozó adatai:
Cégnév: |
Garasos Ügyviteli Szolgáltató Kft. |
Székhely: |
2360, Gyál, József Attila út 12. |
Cégjegyzékszám: |
13-09-075976 |
Adószám: |
12279986-2-13 |
Elérhetőség: |
Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. |
Képviselő: |
Garasné dr. Péczer Klára |
3.1. A megfelelő kapcsolattartás érdekében – szükség esetén – a Társaság a Magyar Posta Zrt. részére adja át a postai szolgáltatás, csomag és egyéb küldemények kézbesítése teljesítéséhez szükséges személyes adatokat (érintett neve, címe, esetlegesen e-mail címe, telefonszáma).
1.1. A Társaság rögzíti, hogy adatkezelési tevékenységét – a megfelelő belső szabályok, technikai és szervezési intézkedések meghozatalával – úgy végzi, hogy az minden körülmények között megfeleljen a GDPR, valamint az Infotv. rendelkezéseinek.
1.2. A Társaság személyes adatot csak meghatározott, egyértelmű és jogszerű célból, jog gyakorlása és kötelezettség teljesítése érdekében kezelhet. A Társaság által kezelt személyes adatokat magáncélra nem használja fel.
1.3. Az adatkezelésünk minden szakaszában megfelel az adatkezelés céljának, az adatok felvétele és kezelése tisztességes, jogszerű, valamint az érintett számára átlátható módon történik.
1.4. Csak olyan személyes adatot kezelünk, amely az adatkezelés céljának megvalósulásához elengedhetetlen, a cél elérésére alkalmas. Személyes adat csak a cél megvalósulásához szükséges mértékben és ideig kezelünk.
1.5. A személyes adat az adatkezelés során mindaddig megőrzi e minőségét, amíg kapcsolata az érintettel helyreállítható. Az érintettel akkor helyreállítható a kapcsolat, ha az adatkezelő rendelkezik azokkal a technikai feltételekkel, amelyek a helyreállításhoz szükségesek.
A személyes adatok tárolása olyan formában történik, amely az érintettek azonosítását csak a személyes adatok kezelése céljainak eléréséhez szükséges ideig teszi lehetővé.
1.6. Az adatkezelés során biztosítjuk az adatok pontosságát, teljességét és - ha az adatkezelés céljára tekintettel szükséges - naprakészségét. Minden észszerű intézkedést megteszünk annak érdekében, hogy az adatkezelés céljai szempontjából pontatlan személyes adatok haladéktalanul helyesbítésre, amennyiben ez nem lehetséges törlésre kerüljenek.
1.7. A személyes adatok kezelését olyan módon végezzük, hogy megfelelő technikai vagy szervezési intézkedések alkalmazásával biztosítva legyen a személyes adatok megfelelő biztonsága, ideértve az adatok jogosulatlan vagy jogellenes kezelésével, véletlen elvesztésével, megsemmisítésével vagy károsodásával szembeni védelmet is.
1.8. A Társaság szervezeti egységeinél, valamint a Társaság megbízásából az adatkezelésben résztvevő, annak valamely műveletét végző szervezeteknél adatkezelést végző személyek kötelesek a megismert személyes adatokat üzleti titokként megőrizni. A személyes adatokat kezelő és azokhoz hozzáférési lehetőséggel rendelkező személyek kötelesek titoktartási nyilatkozatot tenni.
A személyes adatok kezelése kizárólag akkor és annyiban jogszerű, amennyiben legalább az alábbi feltételek egyike teljesül:
1.1. A hozzájáruláson alapuló adatkezelés esetén az érintett hozzájárulását személyes adatai kezeléséhez adatkérő lapon kell kérni.
Hozzájárulásnak minősül bármely egyéb olyan nyilatkozat vagy cselekedet is, amely az adott összefüggésben az érintett hozzájárulását személyes adatainak tervezett kezeléséhez egyértelműen jelzi. A hallgatás, az előre bejelölt négyzet vagy a nem cselekvés nem minősül hozzájárulásnak.
1.2. A hozzájárulás az ugyanazon cél vagy célok érdekében végzett összes adatkezelési tevékenységre kiterjed. Ha az adatkezelés egyszerre több célt is szolgál, akkor a hozzájárulást az összes adatkezelési célra vonatkozóan külön-külön kell az érintettnek megadni.
1.3. Ha az érintett hozzájárulását olyan írásbeli nyilatkozat keretében kérjük meg, amely más ügyekre is vonatkozik, a hozzájárulás iránti kérelmet ezektől a más ügyektől egyértelműen megkülönböztethető módon közöljük, érthető és könnyen hozzáférhető formában, világos és egyszerű nyelvezettel.
1.4. A Társaság nem köti szerződés megkötését, teljesítését olyan személyes adatok kezeléséhez való hozzájárulás megadásához, amelyek nem szükségesek a szerződés teljesítéséhez.
2.1. Az érintett az adatkezeléshez történő hozzájárulását bármikor visszavonhatja. A visszavonás történhet a hozzájárulás megadásával azonos módon, amennyiben ez nem lehetséges, akkor külön írásban e-mailben vagy postai úton.
2.2. A hozzájárulás visszavonása nem érinti a hozzájáruláson alapuló, a visszavonás előtti adatkezelés jogszerűségét.
3.1. A Társaság felé történő adatközlés önkéntes, vagyis az Ön hozzájárulásán alapul, hiszen Ön dönti el, hogy létesít-e velünk bármilyen kapcsolatot. Adatai megadására senkit sem kötelezhetünk, azonban egyes adatok megadására jövőbeni szerződéses kötelezettségek teljesítése érdekében szükséges lehet.
3.2. Ha a személyes adat felvételére az érintett hozzájárulásával került sor, a Társaság a felvett adatokat törvény eltérő rendelkezésének hiányában a rá vonatkozó jogi kötelezettség teljesítése céljából további külön hozzájárulás nélkül, valamint az érintett hozzájárulásának visszavonását követően is kezelheti.
1.1. A Társaság szerződés teljesítése jogcímén a szerződés megkötése, teljesítése, megszűnése, szerződési kedvezmény nyújtása céljából kezelheti a vele vevőként, szállítóként, egyéb üzleti partnerként írásban szerződött természetes személyek következő adatait:
⚫ név, születési név, születési hely és idő, anyja születési neve,
⚫ lakcím, tartózkodási hely, székhely, telephely, fióktelep címe,
⚫ adóazonosító jel, adószám,
⚫ vállalkozói, őstermelői igazolvány szám,
⚫ személyi igazolvány szám, lakcímet igazoló hatósági igazolvány szám,
⚫ telefonszám, e-mail cím, honlap-cím,
⚫ bankszámlaszám,
⚫ vevőszám (ügyfélszám, rendelésszám),
⚫ azon adatok, amelyeket az érintett a szerződés megkötése, teljesítése, megszűnése során a szerződés teljesítése érdekében közölt a Társasággal.
Az adatkezelés jogszerűnek minősül akkor is, ha az adatkezelés az írásbeli szerződés megkötését megelőzően az érintett kérésére történő lépések megtételéhez szükséges.
1.2. Az adatkezelés a szerződés teljesítése jogcímén alapul. Az érintettet személyes adatainak adatfeldolgozó részére történő továbbítása jelen Tájékoztató III. fejezetében foglaltak szerint történik.
1.3. A Társaság a vele írásbeli szerződést kötött vevők, szállítók, üzleti partnerek adatait szerződés teljesítése (GDPR 6. cikk (1) bekezdés b) pont) érdekében kezelheti papíralapon és elektronikusan is, a szerződés megszűnését követő 5 évig.
1.4. A személyes adatok címzettjei: a Társaság vezető tisztségviselője, beszerzéssel, ügyfélkiszolgálással kapcsolatos feladatokat ellátó munkavállalói, könyvelési, adózási feladatokat ellátó munkavállalói, és adatfeldolgozói.
2.1. A Társaság a vele írásbeli szerződést kötött jogi személy vevők, szállítók, üzleti partnerek természetes személy képviselőinek adatai közül a következőket kezelheti a Társaság jogi személy partnerével kötött szerződés teljesítése és üzleti kapcsolattartás céljából:
⚫ név, születési név, születési hely és idő, anyja születési neve, lakcím,
⚫ adóazonosító jel, személyi igazolvány szám, lakcímet igazoló hatósági igazolvány szám, ⚫ telefonszám, e-mail cím,
⚫ azon adatok, amelyeket az érintett a szerződés megkötése, teljesítése, megszűnése során a szerződés teljesítése érdekében közölt a Társasággal.
2.2. A személyes adatok kezelésének jogalapja az érintett hozzájárulása.
2.3. Felhívjuk jogi személy vevőink, szállítóink, egyéb üzleti partnereink természetes személy képviselőinek figyelmét, hogy első szerződéses kapcsolatunk alkalmával írásban kell nyilatkozzanak a Társaságunk által végzett adatkezeléshez való hozzájárulásról.
Tájékoztatjuk továbbá, hogy a fenti nyilatkozta megkötésre kerülő szerződésbe is belefoglalható, ebben az esetben a jogi személy természetes személy képviselője a szerződés aláírásával járul hozzá az adatkezeléshez.
A nyilatkozatot az adatkezelés időtartamáig meg kell őriznünk.
2.4. A Társaság a vele írásbeli szerződést kötött vevők, szállítók, üzleti partnerek természetes személy képviselőinek adatait papíralapon és elektronikusan is, a szerződés, illetve az érintett képviselői minőségének megszűnését követő 5 évig kezelheti.
2.5. A személyes adatok címzettjei: a Társaság vezető tisztségviselője, beszerzéssel, ügyfélkiszolgálással kapcsolatos feladatokat ellátó munkavállalói, könyvelési, adózási feladatokat ellátó munkavállalói, és adatfeldolgozói.
1.1. A Társaság jogi kötelezettség teljesítése jogcímén, törvényben előírt adó- és számviteli kötelezettségek teljesítése (könyvelés, adózás) céljából kezelheti a vevőként, szállítóként, egyéb üzleti partnerként vele írásban szerződött természetes személyek törvényben meghatározott adatait.
1.2. A kezelt adatok különösen:
⚫ az Áfa tv. alapján: név, cím, adószám, adózási státusz,
⚫ az Sztv. alapján: név, cím, a gazdasági műveletet elrendelő személy vagy szervezet megjelölése, az utalványozó és a rendelkezés végrehajtását igazoló személy, valamint a szervezettől függően az ellenőr aláírása; a készletmozgások bizonylatain és a pénzkezelési bizonylatokon az átvevő, az ellennyugtákon a befizető aláírása; ⚫ az Szja tv. alapján: vállalkozói igazolvány száma, őstermelői igazolvány száma, adóazonosító jel.
1.3. A személyes adatok tárolásának időtartama: a jogalapot adó jogviszony megszűnését követő 8 év.
1.4. A személyes adatok címzettjei: a Társaság vezető tisztségviselője, adózási, könyvviteli, bérszámfejtési, társadalombiztosítási feladatait ellátó munkavállalói, és adatfeldolgozói.
2.1. A Társaság jogi kötelezettség teljesítése jogcímén, törvényben előírt adó- és járulékkötelezettségek teljesítése (adó-, adóelőleg, járulékok megállapítása, bérszámfejtés, társadalombiztosítási, nyugdíj ügyintézés) céljából kezelheti azon érintettek – munkavállalók, hozzátartozóik, foglalkoztatottak, egyéb juttatásban részesülők – adótörvényekben előírt személyes adatait, akikkel az Art. rendelkezései szerint kifizetői kapcsolatban áll.
2.2. A kezelt adatok körét az Art. 50. §-a határozza meg, külön is kiemelve: a természetes személy természetes személyazonosító adatai, neme, állampolgársága, a természetes személy adóazonosító jele, társadalombiztosítási azonosító jele.
Amennyiben az adótörvények ehhez jogkövetkezményt fűznek, a Társaság kezelheti a munkavállalók egészségügyi és szakszervezeti tagságra vonatkozó adatait az adó- és járulékkötelezettségek teljesítése (bérszámfejtés, társadalombiztosítási ügyintézés) céljából.
2.3. A személyes adatok tárolásának időtartama: a jogalapot adó jogviszony megszűnését követő 8 év.
2.4. A személyes adatok címzettjei: a Társaság vezető tisztségviselője, adózási, bérszámfejtési, társadalombiztosítási (kifizetői) feladatait ellátó munkavállalói és adatfeldolgozói.
3.1. A Társaság jogi kötelezettség teljesítése jogcímén, törvényben előírt bejelentési, nyilvántartási kötelezettségek teljesítése céljából kezelheti a Társaság természetes személy tagjainak, valamint a jogi személy tagok vezető tisztségviselőinek törvényben meghatározott adatait.
3.2. A Társaság a Ctv. alapján az érintettek személyes adatai közül különösen az alábbiakat kezelheti: név, születési név, születési hely és idő, anyja születési neve, lakcím, adóazonosító jel.
3.3. A személyes adatok kezelésének időtartama: a jogalapot adó jogviszony megszűnését követő 5 év.
3.4. A személyes adatok címzettjei: a Társaság vezető tisztségviselője, adózási, könyvviteli, bérszámfejtési, társadalombiztosítási feladatait ellátó munkavállalói, és adatfeldolgozói.
3.5. Amennyiben a természetes személy tag munkaszerződés, vagy munkavégzésre irányuló egyéb jogviszony alapján a Társaságtól rendszeres, vagy eseti jelleggel kifizetésben részesül, úgy ebben az esetben jelen Tájékoztató IX. fejezetének, illetve a jelen fejezet 2. pontjában foglalt rendelkezéseit is megfelelően alkalmazni kell.
1.1. Az adatkezelés célja: tájékoztatás, kapcsolattartás, azonosítás, szerződések teljesítése, üzleti célok megvalósítása.
A Társaság közzé teszi e-mail címeit, telefonszámait kapcsolat felvétel, ügyfélszolgálati ügyintézés, valamint szolgáltatás igénybevételének biztosítása céljából. A Társaság a kapcsolatfelvétel során is biztosítja, a látogató előzetes tájékoztatását, az érintett által megadott adatait csak ezt követően kezeli.
A Társaság felé történő adatközlés önkéntes, vagyis az Ön hozzájárulásán alapul, hiszen Ön dönti el, hogy létesít-e velünk bármilyen kapcsolatot. Adatai megadására senkit sem kötelezhetünk, azonban egyes adatok megadására jövőbeni szerződéses kötelezettségek teljesítése érdekében szükséges lehet.
Szerződéses kötelezettség teljesítéséhez az érintett a neve, címe, telefonszáma, e-mail címe, és – eltérő adatok megadása esetén – számlázási / postázási név és cím megadása is szükséges.
1.2. Az érintettek köre: a Társasággal e-mailben, telefonon, űrlap formájában, közösségi oldalon, személyesen, egyéb módon kapcsolatba lépő személyek, vagy szerződéses jogviszonyban álló valamennyi érintett.
1.3. Az adatkezeléssel érintett adatok köre: a kapcsolatfelvétel során az érintett által megadott vagy az ügyintézés céljának megvalósulásához Társaság által bekért személyes adatok.
1.4. A Társaság által biztosított kommunikációs csatornákon (űrlap, e-mail, telefon, stb.) tudomására jutott személyes adatokat kizárólag a megkeresés céljának teljesülése érdekében kezeli.
1.5. Az adatkezelés jogalapja:
⚫ szerződés teljesítése (GDPR 6. cikk (1) bekezdés b) pont): amennyiben az érintett általi kapcsolatfelvétel a Társasággal már fennálló, illetve megkötésre kerülő szerződéssel függ össze, ⚫ az érintett hozzájárulása: egyéb –pl. általános tájékoztatás kérése – esetekben.
1.6. A személyes adatok címzettjei: a Társaság vezető tisztségviselője, ügyfélszolgálati, értékesítési, könyvelési, adózási feladatokat ellátó munkavállalói, és adatfeldolgozói.
1.7. A személyes adatokat, amennyiben jogszabály más határidőt nem ír elő és az adatkezelés más céllal összefüggésbe nem hozható, a Társaság az érintett általi kapcsolatfelvétel céljának teljesülésig kezeli. A Társaság a cél megvalósulását követő 30 napon belül intézkedik az adatok törléséről.
2.1. A Társaság a fogyasztók – a személyes adatok kezelése szempontjából érintettek – által a Társaságnak, illetve a Társaság érdekében vagy javára eljáró személynek a szolgáltatások nyújtásával, az áru fogyasztók részére történő forgalmazásával, illetve értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozó panaszát az Fgytv. rendelkezései szerint kezeli.
2.2. A panaszbejelentéssel összefüggésben a Társaság a panaszok rögzítése, kivizsgálása, elbírálása céljából a panaszt bejelentő természetes személy személyes adatai közül a nevét, lakcímét, postai vagy elektronikus levelezési címét, továbbá azokat az adatokat kezelheti, amelyeket az érintett a panasz bejelentése során közölt a Társasággal.
Amennyiben az érintett a panasz elbírálásához szükséges valamennyi adatot nem közölte, a Társaság írásban, postai úton vagy – ha a panaszbejelentés elektronikus úton történt – e-mailben felhívja azok közlésére.
Felhívjuk az érintett figyelmét, hogy az utóbb közölt adatokat a Társaság az érintett hozzájárulása alapján jogosult kezelni.
2.3. A személyes adatok kezelésének jogalapja az érintett hozzájárulása.
2.4. A Társaság a panaszt bejelentő természetes személy adatait papíralapon és elektronikusan is, a panaszbejelentés kapcsán indult ügy lezárását követő 5 évig kezelheti.
2.5. A személyes adatok címzettjei: a Társaság vezető tisztségviselője, ügyfélkiszolgálással kapcsolatos feladatokat, valamint a panaszok kezelését ellátó munkavállalói, és adatfeldolgozói.
2.6. A panaszbejelentéssel összefüggő adatkezelési tájékoztató jelen Tájékoztató 3. számú mellékletét képezi.
3.1. A Társaság üzlethelyiségében termékvásárlási lehetőséget biztosít. A Társaság a vásárló alábbi személyes adatait kezelheti: név, lakcím, adószám, számlázási név és cím, szállítási cím, telefonszám, e-mail cím.
Kivételt képez a készpénzes vásárló abban az esetben, amikor részére nem kerül számla kiállításra, azaz kizárólag pénztárgép által kiállított bizonylat kerül átadásra, mivel ilyen esetben személyes adatkezelés nem történik.
Az adatkezeléssel érintettek számára a Társaság üzlethelyiségében jelen Tájékoztató folyamatosan rendelkezésére áll.
3.2. Az adatkezelés jogalapja: szerződés teljesítése (GDPR 6. cikk (1) bekezdés b) pont).
3.3. Az adatkezelés célja: szerződés megkötése, teljesítése, vásárlóval történő kapcsolattartás.
3.4. A személyes adatok címzettjei: a Társaság vezető tisztségviselője, ügyfélkiszolgálással kapcsolatos feladatokat ellátó munkavállalói, könyvelési, adózási feladatokat ellátó munkavállalói, és adatfeldolgozói.
3.5. A személyes adatok tárolásának időtartama a szerződés teljesítését / megszűnését követő 5 évig terjed.
1.1. A Társaság a felvételre jelentkező személyek adatai közül a jelentkezés elbírálása, munkaviszony létesítése céljából az alábbiakat kezelheti:
⚫ név, születési név, születési hely és idő, anyja születési neve, lakcím, tartózkodási cím, fénykép, ⚫ telefonszám, e-mail cím,
⚫ képesítési adatok,
⚫ a jelentkezőről készített munkáltatói feljegyzés (ha van),
⚫ a felvételre jelentkező személy által önkéntesen megadott, a benyújtott önéletrajzban vagy pályázatban feltüntetett adatok.
1.2. A Társaság a felvételre jelentkező személyek adatait az érintett hozzájárulása alapján, az adatkezelés céljának megvalósulásáig, vagyis a jelentkezés, pályázat elbírálásáig, illetve a jelentkezés, pályázat érintett általi visszavonásáig kezelheti.
1.3. A személyes adatok címzettjei: a Társaság vezető tisztségviselője, munkáltatói jogkör gyakorlója, a Társaság munkaügyi feladatokat ellátó munkavállalói.
1.4. Amennyiben a Társaság nem a pályázót választotta az adott állásra, erről értesíti az érintettet. A Társaság a ki nem választott jelentkezők személyes adatait, továbbá azon személyek adatait, akik jelentkezésüket, pályázatukat visszavonták, a jelen fejezet 1.2. pontjában rögzített határidőn belül törli.
1.5. A Társaság csak az érintett kifejezett, egyértelmű, önkéntes és írásbeli hozzájárulása alapján őrzi meg az érintett önéletrajzát vagy pályázatát, esetleges későbbi jogviszony létesítése céljából. Az érintettnek a hozzájárulásában meg kell határoznia azt az időtartamot, amely alatt a Társaság az érintett adatait kezelheti.
Amennyiben a Társaság kívánja megőrizni az adatokat, a hozzájárulást a felvételi eljárás lezárását követően is kérheti a jelentkezőtől.
8.1. A Társaság a munkaszerződés megkötésével egyidejűleg tájékoztató átadásával tájékoztatja a munkavállalót: ⚫ személyes adatainak kezeléséről,
⚫ az adatfeldolgozókról,
⚫ a munkavállaló ellenőrzésére szolgáló technikai eszközök alkalmazásáról.
⚫ az arra feljogosítottak számára hozzáférhető (rendelkezésre állás),
⚫ hitelessége és hitelesítése biztosított (adatkezelés hitelessége),
⚫ változatlansága igazolható (adatintegritás),
⚫ a jogosulatlan hozzáférés ellen védett (adat bizalmassága) legyen.
Az adatvédelmi incidens a biztonság olyan sérülése, amely a továbbított, tárolt vagy más módon kezelt személyes adatok véletlen vagy jogellenes megsemmisítését, elvesztését, megváltoztatását, jogosulatlan közlését vagy az azokhoz való jogosulatlan hozzáférést eredményezi.
2.1. Az adatvédelmi incidensek kezelése a Társaság vezető tisztségviselőjének a feladata.
2.2. Amennyiben a Társaság munkavállalói a feladataik ellátása során adatvédelmi incidenst, vagy arra utaló körülményt észlelnek, haladéktalanul jelentik a Társaság vezető tisztségviselőjének.
A fentiek szerint járnak el abban az esetben is, ha a Társaság valamely munkavállalóját harmadik személy (pl. szerződő partner, vevő) adatvédelmi incidensről, vagy arra utaló körülményről értesíti.
2.3. Amennyiben Ön észlel adatvédelmi incidenst a Társaságunk adatkezelői tevékenységével kapcsolatban a hozzánk címzett bejelentésében a kivizsgáláshoz az alábbi információkat kell megadnia:
⚫ az incidens felfedezésének időpontját, bekövetkezésének időpontját és helyét,
⚫ az incidens jellegét, leírását, körülményeit, okait,
⚫ az incidenssel érintett adatok kategóriáit és hozzávetőleges számát,
⚫ az érintettek kategóriáit és hozzávetőleges számát,
⚫ az incidensből eredő, valószínűsíthető következményeket.
2.4. Adatvédelmi incidens bejelentése esetén a Társaság vezető tisztségviselője haladéktalanul megvizsgálja a bejelentést, és döntést hoz annak megalapozottságáról, vagy téves voltáról.
2.5. Az adatvédelmi incidenst a Társaság vezető tisztségviselője indokolatlan késedelem nélkül, és ha lehetséges, legkésőbb 72 órával azután, hogy az adatvédelmi incidens a tudomására jutott, bejelenti a NAIH-nak, kivéve, ha az adatvédelmi incidens valószínűsíthetően nem jár kockázattal a természetes személyek jogaira és szabadságaira nézve.
3.1. Ha az adatvédelmi incidens valószínűsíthetően magas kockázattal jár a természetes személyek jogaira és szabadságaira nézve, Társaságunk indokolatlan késedelem nélkül, lehetőség szerint közvetlenül (e-mail, sms, posta), amennyiben ez nem lehetséges vagy aránytalan erőfeszítésekkel jár, nyilvánosan közzétett információk útján tájékoztatja az érintettet az adatvédelmi incidensről.
3.2. Amennyiben szükséges, Társaságunk arról is tájékoztatja az érintettet, hogy hogyan tud védekezni a lehetséges hátrányos következményekkel szemben.
XII. FEJEZET
A Társaság jelen Tájékoztatóban biztosítja a szükséges információkat az érintettek számára az egyes adatkezelések jogalapjáról, céljáról, idejéről, a kezelt adatok köréről, az adatok megismerésére jogosult személyekről, és minden, egyéb lényeges körülményről.
A Társaságnál az adatkezelés mindig célhoz kötött, azaz csak olyan adatot és csak addig kezel, ami és amíg feltétlenül szükséges.
A Társaság az érintett részére a személyes adatok kezelésére vonatkozó valamennyi információt és tájékoztatást tömör, átlátható, érthető és könnyen hozzáférhető formában, világosan és közérthetően megfogalmazva nyújtja, írásban vagy más módon (adott esetben elektronikus úton).
A GDPR alapján az érintetteket az alábbi jogok illetik meg:
⚫ tájékoztatáshoz való jog (GDPR 13. és 14. cikk),
⚫ hozzáférési jog (GDPR 15. cikk),
⚫ helyesbítéshez való jog (GDPR 16. és 19. cikk),
⚫ törléshez („elfeledtetéshez”) való jog (GDPR 17. és 19. cikk),
⚫ adatkezelés korlátozáshoz való jog (GDPR 18. és 19. cikk),
⚫ adathordozhatósághoz való jog (GDPR 20. cikk),
⚫ tiltakozáshoz való jog (GDPR 21. cikk),
⚫ automatizált döntéshozatallal, profilalkotással összefüggő jog (GDPR 22. cikk), ⚫ .az adatvédelmi incidensről történő tájékoztatáshoz való jog (GDPR 34. cikk), ⚫ jogorvoslati jogok:
⚫ a felügyeleti hatóságnál történő panasztételhez való jog (GDPR 77. cikk),
⚫ a felügyeleti hatósággal szembeni hatékony bírósági jogorvoslathoz való jog (GDPR 78. cikk)
⚫ az adatkezelővel / adatfeldolgozóval szembeni hatékony bírósági jogorvoslathoz való jog (GDPR 79. cikk).
A Társaság az érintetteknek az adatkezeléssel összefüggő jogairól az alábbi, összefoglaló tájékoztatást nyújtja.
1.) Az érintett tájékoztatáshoz való joga alapján jogosult arra, hogy az adatkezeléssel összefüggő tényekről és információkról a személyes adatok megszerzésének időpontjában tájékoztatást kapjon.
⚫ egyrészt azt, hogy az érintett a Társaságtól visszajelzést kapjon arról, hogy személyes adatainak kezelése folyamatban van-e,
⚫ másrészt folyamatban lévő adatkezelés esetén azt, hogy az érintett hozzáférjen a személyes adatokhoz és minden lényeges információhoz (ilyen információ pl. az adatkezelés célja, időtartama, az adatok forrása, kik ismerhetik meg az adatokat).
Kérés esetén a Társaság az adatkezelés tárgyát képező személyes adatok másolatát az érintett rendelkezésére bocsátja. Az érintett által kért további másolatokért a Társaság az adminisztratív költségeken alapuló, észszerű mértékű díjat számíthat fel.
3.) A helyesbítéshez való jog alapján az érintett kérheti, hogy a Társaság a rá vonatkozó pontatlan személyes adatokat indokolatlan késedelem nélkül helyesbítse, vagy a hiányos személyes adatokat egészítse ki.
⚫ egyrészt az érintett kérheti, hogy a Társaság a rá vonatkozó személyes adatokat indokolatlan késedelem nélkül törölje,
⚫ másrészt a Társaság köteles a GDPR-ben meghatározott esetekben indokolatlan késedelem nélkül az érintettre vonatkozó személyes adatokat törölni.
A GDPR rendelkezései alapján azonban bizonyos feltételek fennállása esetén az adatokat nem kell törölni.
5.) Az adatkezelés korlátozásához való jog alapján az érintett kérésére a Társaság korlátozza az adatkezelést, amennyiben:
⚫ az érintett vitatja a személyes adatok pontosságát, ez esetben a korlátozás arra az időtartamra vonatkozik, amely alatt a Társaság ellenőrzi a személyes adatok pontosságát,
⚫ az adatkezelés jogellenes, és az érintett az adatok törlése helyett a felhasználás korlátozását kéri,
⚫ a Társaságnak már nincs szüksége a személyes adatokra adatkezelés céljából, de az érintett igényli azokat jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez,
⚫ az érintett bizonyos jogalapokra hivatkozás esetén tiltakozott az adatkezelés ellen, ez esetben a korlátozás arra az időtartamra vonatkozik, amíg megállapításra nem kerül, hogy a Társaság jogos indokai elsőbbséget élvezneke az érintett jogos indokaival szemben.
Az adatkezelés korlátozása esetén a személyes adatokat a tárolás kivételével csak a GDPR-ben rögzített esetekben lehet kezelni. A Társaság az érintettet az adatkezelés korlátozásának feloldásáról előzetesen tájékoztatja.
6.) Az adathordozhatósághoz való jog biztosítja, hogy az érintett a rá vonatkozó, általa a Társaság rendelkezésére bocsátott személyes adatokat tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban megkapja.
Jogosult továbbá arra is, hogy ezeket az adatokat egy másik adatkezelőnek továbbítsa anélkül, hogy ezt a Társaság akadályozná, és hogy – ha ez technikailag megvalósítható – kérje a személyes adatok adatkezelők közötti közvetlen továbbítását.
A jog akkor gyakorolható, ha az adatkezelés jogalapja az érintett hozzájárulása vagy szerződés teljesítése, és az adatkezelés automatizált módon történik.
7.) A tiltakozáshoz való jog alapján az érintett személyes adatainak kezelése ellen az alábbi esetekben tiltakozhat:
8.) Az automatizált döntéshozatallal, profilalkotással összefüggő jog alapján az érintett jogosult arra, hogy ne terjedjen ki rá az olyan, kizárólag automatizált adatkezelésen – ideértve a profilalkotást is – alapuló döntés hatálya, amely rá nézve joghatással járna vagy őt hasonlóképpen jelentős mértékben érintené.
9.) Az adatvédelmi incidensről történő tájékoztatáshoz való jog alapján ha az adatvédelmi incidens valószínűsíthetően magas kockázattal jár a természetes személyek jogaira és szabadságaira nézve, az adatkezelő indokolatlan késedelem nélkül tájékoztatja az érintettet az adatvédelmi incidensről
A Társaság minden, tőle ésszerűen elvárható szervezési és technikai intézkedést megtesz annak érdekében, hogy ilyen esemény ne következzen be.
10.) Az érintettet az alábbi jogorvoslati jogok illetik meg:
A felügyeleti hatóság elérhetőségei:
Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság (NAIH) Postacím: 1530 Budapest, Pf.: 5.
E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Honlap: https://naih.hu
Az érintett a jogokról a GDPR hivatkozott cikkeiben olvashat részletesebb információkat.
A Társaság köteles elősegíteni az érintett jogainak a gyakorlását.
A Társaság indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb a kérelem beérkezésétől számított egy hónapon belül tájékoztatja az érintettet a jogai gyakorlására irányuló kérelme nyomán hozott intézkedésekről. Szükség esetén, a kérelem összetettségétől és a kérelmek számától függően ez a határidő további két hónappal meghosszabbítható. A határidő meghosszabbításáról a Társaság a késedelem okainak megjelölésével a kérelem kézhezvételétől számított egy hónapon belül tájékoztatja az érintettet.
Ha az érintett elektronikus úton nyújtotta be a kérelmet, a tájékoztatást elektronikus úton kell megadni, kivéve, ha az érintett azt másként kéri.
Ha a Társaság a kérelem alapján nem tesz semmiféle intézkedést, késedelem nélkül, de legkésőbb a kérelem beérkezésétől számított egy hónapon belül tájékoztatja az érintettet az intézkedés elmaradásának okairól, arról, hogy az érintett panaszt nyújthat be valamely felügyeleti hatóságnál, és élhet bírósági jogorvoslati jogával.
A Társaság az információkat, a tájékoztatást és az intézkedéseket díjmentesen biztosítja. Ha az érintett kérelme egyértelműen megalapozatlan vagy – különösen ismétlődő jellege miatt – túlzó, a Társaság, figyelemmel a kért információ vagy tájékoztatás nyújtásával, illetve a kért intézkedés meghozatalával járó adminisztratív költségekre ésszerű összegű díjat számíthat fel, vagy megtagadhatja a kérelem alapján történő intézkedést. A kérelem egyértelműen megalapozatlan vagy túlzó jellegének bizonyítása a Társaságot terheli.
Ha Társaságnak megalapozott kétségei vannak a kérelmet benyújtó természetes személy kilétével kapcsolatban, további, az érintett személyazonosságának megerősítéséhez szükséges információk nyújtását kérheti.
A Társaság rendszeresen felülvizsgálja a Tájékoztatóban foglalt előírásokat, és szükség esetén intézkedik annak megfelelő módosításáról. A Társaság a módosításra kerülő Tájékoztatót egységes szerkezetben jelen Tájékoztatóval azonos módon teszi közzé.
A Társaság saját belső szervezeti rendjében intézkedik az adatvédelem és adatbiztonság folyamatos fenntartásáról, és amennyiben a kezelt adatok mennyisége azt indokolttá teszi, külső adatvédelmi megbízottat alkalmaz.
Jogszabály felhatalmazása alapján eljáró hatóságok vagy más szervek megkeresése esetén a Társaság köteles tájékoztatás adására, adatok közlésére, átadására, illetőleg iratok rendelkezésre bocsátására (adattovábbítás). A Társaság ezen esetekben a megkereső részére – amennyiben az a pontos célt és az adatok körét megjelölte – személyes adatot csak annyit és olyan mértékben ad ki, amely a megkeresés céljának megvalósításához elengedhetetlenül szükséges.
Kelt: Budapest, 2018.11.13
………………………………………………………
Takács Péter, ügyvezető
TÁJÉKOZTATÓBAN HASZNÁLT RÖVIDÍTÉSEK
|
|
GDPR |
General Data Protection Regulation, az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 rendelete (2016. április 27.) a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet) |
Infotv. |
az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény |
Mt. |
a munka törvénykönyvéről szóló 2012. évi I. törvény |
Szvtv. |
a személy- és vagyonvédelmi, valamint a magánnyomozói tevékenység szabályairól szóló 2005. évi CXXXIII. törvény |
Elkertv. |
az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalmi szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. CVIII. törvény |
Üzletszerz. tv. |
a kutatás és a közvetlen üzletszerzés célját szolgáló név- és lakcímadatok kezeléséről szóló 1995. évi CXIX. törvény |
Fgytv. |
a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV törvény |
Sztv. |
a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény |
Áfa tv. |
az általános forgalmi adóról szóló 2007. évi CXXVII. törvény |
Szja tv. |
a személyi jövedelemadóról szóló 1995. évi CXVII. törvény |
Art. |
az adózás rendjéről szóló 2017. évi CL. törvény |
Ctv. |
a cégnyilvánosságról, a bírósági cégeljárásról és a végelszámolásról szóló 2006. évi V. törvény |
Levéltári tv. |
a köziratokról, a közlevéltárakról és a magánlevéltári anyag védelméről szóló 1995. évi LXVI. törvény |
NAIH |
Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság |
TÁJÉKOZTATÓBAN HASZNÁLT FOGALOM MEGHATÁROZÁSOK
TÁJÉKOZTATÓ
A PANASZ BEJELENTÉSÉVEL ÖSSZEFÜGGŐ ADATKEZELÉSRŐL
Az Adatkezelő Társaság adatai:
Cégnév: Farkas 3D Stúdió Kft
Székhely: |
1221, Budapest, Leányka u. 34. 1/9 |
Cégjegyzékszám: |
01-09-332965 |
Adószám: |
26575443-2-43 |
Telefonszám: |
+3630/5410677 |
E-mail cím: |
Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. |
Honlap címe: |
www.farkasstudio.hu |
Képviselő: |
Takács Péter, Ügyvezető |
Az adatkezeléssel összefüggő információk:
Az adatkezelés célja: |
a panaszok rögzítése, kivizsgálása, elbírálása |
|
Az adatkezelés jogalapja: |
az érintett hozzájárulása |
|
A kezelt személyes adatok: |
az érintett neve, lakcíme, postai vagy elektronikus levelezési címe, és azon további adat, amelyet az érintett a panasz bejelentése során közölt az Adatkezelővel Amennyiben az érintett a panasz elbírálásához szükséges valamennyi adatot nem közölte, az Adatkezelő írásban, postai úton vagy – ha a panaszbejelentés elektronikus úton történt – e-mailben felhívja azok megjelölésére. Ebben az esetben külön fel kell hívni az érintett figyelmét arra, hogy az utóbb közölt adatokat az Adatkezelő az érintett hozzájárulása alapján jogosult kezelni. |
|
A személyes adatok címzettjei: |
az Adatkezelő vezető tisztségviselője, ügyfélkiszolgálással kapcsolatos feladatokat, valamint a panaszok kezelését ellátó munkavállalói, és adatfeldolgozói |
|
Az adatok tárolásának időtartama: |
a panaszbejelentés kapcsán indult ügy lezárását követő 5 év |
Szükség esetén Érintett személyes adatai a következő adatfeldolgozók részére kerülnek átadásra
⚫ az Adatkezelőt terhelő adó- és számviteli kötelezettségek teljesítése céljából Adatkezelő által megbízott könyvviteli szolgáltatást végző adatfeldolgozó részére,
⚫ Adatkezelő által megbízott vagyonvédelmi szolgáltatást végző adatfeldolgozó részére,
⚫ Adatkezelő informatikai rendszerét működtető IT szolgáltató részére,
⚫ a megfelelő kapcsolattartás érdekében, postai szolgáltatás, csomag és egyéb küldemények kézbesítése céljából a Magyar Posta Zrt., vagy futárszolgáltatást nyújtó társaság részére.
Az érintett jogai:
Önnek, mint érintett személynek joga van az átlátható tájékoztatáshoz, és ahhoz, hogy kérelme alapján az Adatkezelő a személyes adatokhoz való hozzáférést biztosítsa, azokat helyesbítse, törölje vagy az adatok kezelését korlátozza. Joga van továbbá az adathordozhatósághoz, valamint hozzájárulásának bármely időpontban történő visszavonásához, amely nem érinti a visszavonás előtt a hozzájárulás alapján végrehajtott adatkezelés jogszerűségét.
Joga van a felügyeleti hatósághoz (Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság) panaszt benyújtani, bírósághoz fordulni.
A személyes adatok megadására nem köteles, azonban az adatszolgáltatás elmaradása akadályozhatja vagy meghiúsíthatja a panasz megfelelő és szabályszerű kezelését, illetve a kapcsolattartást.
További információk az Adatkezelő Adatkezelési tájékoztatójában olvashatók. Az Adatkezelési tájékoztató az Adatkezelő fent megjelölt székhelyén, honlapján (www.farkasstudio.hu) is elérhető és megismerhető.